Garenta Moov incelemesi

06.10.2019 Güncelleme: 217 kez kullanmışım. Yaşadığım sorunlar 50’yi aştı. Çözülen sorun max. 5 falan.

21.06.2019 Güncelleme: Bugüne kadar 107 kez kiralamada 4435km yol yapmışım. Yaşadığım hiçbir sıkıntıda destek alamadığım gibi, sürekli “olur ya kaza maza yaparsam hangi böbreğimi satarım acaba” düşüncesiyle kullandım. Emanet’in canı kıçındadır sözüyle kiralamakta ve temkinli olmakta, emniyet kemerini de takmakta fayda var.

Uzun zamandır kullanması heyecan verecek bi uygulama indirmemiştim. Yaklaşık 2 aydır, garenta’nın her yerde reklamını yaptığı fakat kimsenin dönüp bakmadığı Moov uygulamasını kullanıyorum ve dediğim gibi teknolojinin çok az fırsatından bu kadar memnunum. Ama burdaki memnuniyet Garenta’nın über kaliteli desteği, müşteri ve hizmet anlayışı değil tabiki, fikri ve ilk oluşu.

Garenta Moov’u ilk defa duyan ehliyeti olan kişilerin ilk tepkisi; “ay gerçekten olabilir mi öyle bişey lütfen olsun çünkü”.

Moov by Garenta nedir?

Saatlik araç kiralama. Ama aracı herhangi bir noktadan değil; kapınızın önünden (yada daha gerçekçi olalım: size 5-10 dk yürüme mesafesi olan noktadan) teslim alabilmenizi sağlayan yenilikçi bir uygulama. 2 Yöntemi var; valeli ve valesiz teslimat. (Güncelleme: 10 Hazirandan sonra Valeli teslimatı kaldırdılar) Valeli teslimat yönteminde, aracı size en yakın yere park ettikten sonra bagajdan çıkartacağı motosikletine binip giden bir insan evladı başrol oynuyor. Bunun ortalama teslim süresi 25-30 dk civarında (yersen). Gerçekçi mod on: 25 dk da aracım gelecek sanarken 1 saat sonra “yav arıza varmış kapıyı açamamış vale başka araba göndersek olur mu bi yarım saat daha beklersiniz ama eki eki” diyen papağanımsı konuşma eğitimleri almış bir Garenta personeli sizi arıyor. Valesiz yöntemdeyse; size en yakın aracın yanına gidip biniyosunuz. Tabi çevrede araç varsa.. (Yaşadığım bölge Moov konusunda cennet, kapımın önünde bile oluyor). Bu yöntemde de şöyle bi sorun var; bazen aracın kapıları açılmayabiliyor.  Muhtemelen bu yazıyı araştırıp, bulup okuduğunuz dönemde bu sorunu çözmüş olurlar.. (Güncelleme: Dediğim gibi oldu ve son 6 aydır bu sorunu yaşamıyorum)

İlk siparişinizde ilgili vale kişisi sözleşme imzalatmak için sizinle görüşmek zorunda tabi; sonraki siparişlerinizde kimseyle muhattap olmayacaksınız ama.

Araçla işiniz bittiğinde istediğiniz yerde bırakıp gidiyorsunuz. Aracın kapılarını telefonunuza yükleyeceğiniz uygulama ile açıyor, aracı bırakırken yine telefonunuzla kapısını kitliyorsunuz. Aracı çalıştırmak için -şayet ki önceki müşteri veya vale yanında unutmadıysa- aracın torpido gözünde bulabilirsiniz.

En güzel olayı da şu; medeniyet ve teknoloji konusunda bizden kat be kat önde olan avrupa ülkelerinde ve amerika kıtasında böyle bir uygulama yok. Yani telefonunuzla kapısını açabildiğiniz, işiniz bitince telefonla kapısını kitleyebileceğiniz bir olay dünyada ilk defa Türkiye’de.. (Hertz 7/24, Zipcar, Yoyo falan aynı mantıkta fakat pratikte aynı şekilde işlemiyor)

Fiyatlandırma

İş bu blog yazısı yazıldığı esnada Moov’da 3 araç mevcut; saatlik fiyatları 28 – 32 TL arasında değişiyor. 8 saate kadar saatlik fiyat geçerli; sonrasında otomatik 1 günlük size kalıyor araç. 8 saatin fiyatını alıyorlar safi. O da 224 – 256 TL arası.

Güncelleme: Orantısız fiyat artışına gidildi ve şu an fiyatlar 30 – 42 TL arasında.

Saat başı 20 KM, günlük 160 KM sınırınız var. Sonrası paralı. KM başı 0.58 ile 0.65 krs arasında değişiyor aracına göre. Taksi ve UBER’in KM fiyatına oranla çeyreğinden daha az.

Güvenlik

Benim moral sıffır sıffır sıffır! Çalışan personeller “600 TL’lik mini hasar güvencesi” saçmalığıyla sizi rahatlatmaya çalışacak. Tampon değişimi en iyi senaryoyla 1200 TL’lik olan araç için 600 TL’lik mini hasar güvencesinin bi halta derman olmayacağını herkes bilir. Başka da bi güvenceniz yok zaten.

Sözleşme detaylarına göre; hizmet bölgesi dışında Garenta sizi adam yerine koymuyor. Hizmet bölgesi içinde de; alkol – uyuşturucu – kırmızı ışık gibi etik kurallara uymanız durumunda dahi herhangi bir kazada (sizin hatalı olduğunuzu varsayıyorum çünkü en nihayetinde kaza bu; olabilir) sorumluluk sizde. Yok siz hatalı değilseniz; işi gücü bırakıp tutanak, polis vs. uğraşmazsanız yine sorumluluk sizde. Aracı park edip; tekrar geri gelmek üzere gittiniz, biri gelip arabayı çizdi yada vurdu; yine sorumluluk sizde.

Aracın plakalığı dahi kırılsa ve bunun için tutanak tutmasanız, evet! Suçlusunuz..

Yani garenta’ya göre 600 TL ile idare etmeniz lazım. Ev geçindiren var lan o parayla şükredin.

Moov’un güzel yanlarını da alalım: araçla işiniz bittikten sonra park edip kiralamayı sonlandırırsanız, artık aracın başına gelecek zararlardan sorumlu değilsiniz. En azından garenta’nın ekibi böyle söyledi. Sözleşmede yazmıyor tabi böyle bişey.

Mantıklı mı?

Her gün araca işi olmayan; haftada bir veya haftada birkaç kez araç kullanması gerekenler için araba almaya oranla çok daha mantıklı.

Moov by Garenta’daki en kıytırık araç Clio 1.5 dCi tiptronik. Sıfırı yüz bin civarı olan bu araçları sıfır fiyatından baz alacağım çünkü bugüne kadar Garenta Moov’da en fazla 5000 KM araç geldi.

100.000 TL Araç ve 1250 TL Sigorta + 1500 TL bakımlar dersek yıllık 2750 TL yıllık sabit minimum araç gideriniz var. Bu tutarla 100 küsür saat araç kiralayabiliyorsunuz. 1 Ay boyunca her lazım olduğunda kiralamama rağmen 25 saatlik sürüşü geçememiş biriyim; buna göre 100.000 TL’lik araç tutarıyla enflasyon vs. dahil etmezsek ömrümün sonuna kadar araç kiralayabiliyorum.

Yeg yeağ, kapının önünde bi araba olcak diye düşünen zihniyet için çıtımı çıkartamam; kısmen haklılar. Aracın 2. el satışı vs. de var çünkü. Ama ben çabuk sıkılan bi insanım, aynı aracı 3-4 yıl kullanmak ve sorumluluklarını üzerime almak yerine kiralamanın daha makul olduğunu düşünen taraftayım.

Arabaları

Şu an uygulamada Renault Megane, Renault Clio (Otm.), Renault Clio (Manuel), Kia Rio, Kia Cerato, Peugeot 301 ve Renault Clio Station Wagon (Otm.) modelleri mevcut. Araçlardan Kia Rio çok tatlı ve uygun (saatlik 34 TL) fakat çok bulunmadığı için genellikle Clio yada uygulama lansman aracı Kia Cerato bulabiliyorsunuz.

Sonuç

Moov by Garenta; Anadolu grubunun ürünü. İstanbul ve izmirde var şimdilik. 2018’in Kasım ayından bu yana kullanıyorum. Kullandığım süreç boyunca bu yazıyı güncellemeyi düşünüyorum. Soru ve onun gibi şeyleri yorum olarak yazabilirsiniz

Güncelleme 10.01.2019: 1 saatlik sürüşünüz neticesinde; tam aracı park edip kapıları kitlemerken geçen 1 dakika için fazladan 8 TL alan bir firmanın; kaskosuz araçlarla yapacağınız kaza durumunda size yaşatacaklarını hiç bir zaman unutmayın. Emniyet kemeri takmayı da unutmayın 🙂

Güncelleme 21.06.2019: 1 Dakika nedeniyle 15 dakikalık ücret yansıması olayı hala devam ediyor. Neden bi’ yuvarlama sistemi yapmadıklarını aklım almadı. Yazıda birkaç yerde daha güncelleme yaptım.

2010'dan bu yana c#, PHP, Python ve JS uygulamaları geliştiriyorum. Mobil platformlar için Swift ve Java konusunda bilgi sahibiyim. Bootstrap, ionic ve Laravel frameworklerine aşinayım. Ekip çalışmasına yatkınım :)

11 comments On Garenta Moov incelemesi

  • Arabalar pis fiyatlar pahalı çok kötü destek

  • TAVSİYE ETMİYORUM!! Araçla ufak bir kkaza yaptım diğer araç durmadan gitti plakasını bile alamadım. Aradığımda polis çağırın o zaman dediler bende polis çağırdım 25 dkk bekledim gelmedi bende evime gittim aracı bıraktım

    Hem hizmet bedeli hem hasar diye kartımdan para çektiler yardımda etmiyor kimse sizi arayacaklar deyip erteliyorlar

  • 3 aydır kullanıyorum bu kadar yararlı bir uygulama görmedim umarım taksiciler kapatmazlar 😀

  • Merhaba, dünyada böyle bir uygulama yok demişsiniz. Hatalı. Almanya’da “Drive Now” ve “Car to go” isimli uygulamalar senelerdir başarıyla uygulanıyor. Drive Now, mini cooper ve bmw araçlarıyla, hem de anahtarı torpido gözüne koymak gibi bir gereklilik olmadan, doğrudan aracın start düğmesine basarak, daha modern bir teknolojiyle bu hizmeti sağlıyor. Bilginize.

    • Merhaba,

      Moov’un ilk sürümlerinde vale teslimat seçeneği; benzerlerinden oldukça farklı bir sınıfa girmesini sağlamıştı. Açıkcası bu sebepten dolayı örneğinin olmadığını yazmıştım fakat siz ve birkaç arkadaşım vasıtasıyla, şu anki güncel Moov’un yurt dışında çok benzerlerinin olduğunu görmeye başladım.

      Çok teşekkürler

  • İlk kez kullandım bugün denemek için.
    İşim bitti park ettim. KİRALAMAYI SONLANDIR işlemini yaptım. Ekrana 29 dk kullanım vs bilgiler geldi. Aracı kolay bulmaları için Resim çek q kod u okut vs işlemleri istedi yaptım. Tam ayrılıyorum oradan ekrana 45 dk kullanım vs diye bilgi geldi tekrar. ee hani 29 dk idi ki evet o kadardı. Müşteri temsilcisini aradım yaklaşık 15 dk bekleyerek. Anlattım el cevap : sözleşmede yazıyor “ sonlandırmayı yapsanızda foto çekimleri yüklemekerde kiralamaya dahil ediliyor” dedi ya. Ee dedim kullanım sonlandırdıktan sonra 29 dk dedi ekrana bilgi geldi vs. Bu nasıl iş. Bana kanuni haklarınızı kullanabilirsiniz dedi.
    Kısaca; kullanımı sonlandırınca bana gelen 29 dk kullanım bedeli şu diye bilgi vermeseniz haklı olabilirsiniz ama 2. Bir bilgi gelip 29 olan 45 dk demeniz can sıkıcı ve haksızlık.
    … dakkika 1 gol bir gene türk aklı ve sözleşmede yazıyor, kiralanayı sonlandırsanızda size 29 dk kullandınız diye mesaj gelse de , biz size 2. Bilgiyi atarız … ve 45 dk olur. 29. kiralama birmiş. Okey vermiş sistem bilgisi gelmiş. Ama aracı rahat bulsunlar diye foto çekin diyorsunuz barkotu okut diyorsunuz ve bu geçen zaman için de 2. Bir kiralama bedeli alıyorsunuz bu tam saygısızlıktır en kibar ifade ile

    • Yazıda da bahsettiğim gibi; fiyatlandırma 15 dakikada bir. Bu, 30. dakika sonlandıktan sonra yeni bir 15 dakika satın almışsınız demek. Bu mantıkta; siz 29. dakikayı gördünüz, hallederken 31. dakikaya geldiniz ve 45 dakika tahsil ediyor. Yasal hakkınızı da arayamıyorsunuz çünkü sözleşmeye göre haklılar, keriz gibi hissetmekten başka yapacak bir şeyiniz yok ne yazık ki. Çok acı bir durum fakat en az 40 kez başıma geldi.

  • DÜZENLEME 20 Aralık 2019: Bugün telefon ile ilk kullanımımdan bu yana 4-5 defa görüştüğüm Esra hanım benimle iletişime geçtiler, alttaki durumlar için ilgileneceklerini söyleyip; yaklaşık 3-4 saat kadar sonra bir tanesi %20 bir tanesi 33 TL olmak üzere iki adet promosyon kodu hediye ettiklerini ilettiler. Teşekkür ediyorum. Sorunlar er-geç çözülüyormuş demek ki 🙂

    Bu yorumu yazıya eklemek istemedim, yorum olarak yazıyorum takdir sizin: 4 arkadaş konsere gidiyoruz. Hizmet bölgesinin son sınırına kadar gideceğiz ve oradan bir taksi ile yola devam edeceğiz, plan bu. Uygun bir yere park ettik. Aracın kapısını kitle dedik ve araç kapısı kitlenmedi. Bu nadir de olsa başımıza gelebilen bir durum. Bu süreç içinde Moov’u aradık, tamı tamına 15 dk telefon açılmadı ve telefon kendiliğinden kapandı. Tekrar aradık ve 45 dakika daha bekledik. Lafın gelişi değil yani, tam anlamıyla 1 (bir) saat telefon bekledikten sonra nihayet aracın kapısını Moov personeli uzaktan kitledi ve bölgeden ayrıldık. Telefonu kapatmadan önce “Eee, iade falan olmayacak mı?” dedim (normal sürüş iadesi değil, bu 1 saatlik beklediğimin iadesi) kısa süre ayrılmayın, sorup döneceğim yanıtını aldım. Sonuç: Hayır, iade alamayacaksınız. 50 TL çöp. Sokağa 50 TL attığınızı düşünün. Daha rezili var: konsere monsere gidemedik, taksiye atlayıp eve döndük.

    Aracı otoparka koymuşlar, otoparkta internet çekmiyor. (Evet, istanbulda hala otoparkında internet çekmeyen AVM’Ler var) ve bu sebeple kapısını açamıyorum. Aradım ve tam 30 dakika beklememe rağmen bağlanamadığım için, AVM çalışanı birini bulup rica ettim. 15 dakikalık uğraşımız neticesinde internet bağlantısını kurup kapıyı açtık. Bu sefer de aracın direksiyonu kitlenmiş. Yine aradım, bu sefer 20. dakikada ulaştım. Durumu izah ettim ve beyefendinin yönlendirmelerini gerçekleştirdim, direksiyon kilidi sorunu çözüldü. 20 + 5 + 35 dakika = 1 Saat boyunca bekledim. İade? Ne iadesi.. İade falan yok dedi, bu sizin hatanız dedi ve yardımcı olamayacağını belirtti.

    Bunlar başıma sürekli gelen sorunlardan ikisiydi. Son dakikalara kadar işinizi bırakır, benim gibi gereksiz güvenirseniz; bu tarz sorunları siz de sürekli yaşarsınız. Neyse, siz yine de kemer takın da, ne olur ne olmaz..

  • Danimarka’da yaşıyorum ve çooooook uzun süredir bu şekilde araç kiralama hizmetleri var. Hatta eskiden yakıtlıydı hep, artık elektrikli arabalar çok daha fazla. Tabi Danimarka’da insanlar aracı insanca kullandığı, müşteri hizmetlerine 20 saniye içinde bağlanıldığı, ne olursa olsun problemini anında çözdükleri için çok büyük farklılıklar mevcut.
    Geçen gün DriveNow ile araç kiralamıştım, evin oraya bıraktım havalimanından gelip. İlk defa başıma geldi, araç DriveNow Zone dışına park ettiğim uyarısını verdi, kilitleyemedim. Normalde her zaman kullandığım yer ve DriveNow Zone. Müşteri hizmetlerini aradım, durumu anlattım. Aracı hemen kendileri kitlediler. Ben herhangi bir şey söylemeden şunu dediler “4:30 dakikadır aracı kilitlemeye uğraştığınızın ücretini almayacağız”

  • 2-3 ayda bir 1-2TL bandında bir zam yapılıyor ve tekrar bir zam gelmiş. KIA Cerato vb. araçlar 13.5TL Clio’lar 11.5 ve 12.5TL den 15dk lık olarak kiralanabiliyor. Düşünüyorum da 5KM için taksi tutsam da herhalde daha az ya da aynı parayı öderim. Kısacası yapılan en son zamlarla beraber tamamen avantajını kaybetmiş ve şahsım adına hızlı bir düşüşe geçmiş olan uygulama.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer